Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Usain Bolt marknadsför Stadium

Publicerad: 6 April 2010, 04:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:56

Stadium lanserar en ny kampanj där de använder sig av Pumas affischnamn - och supersprintern - Usain Bolt.


Det är en del i Stadiums arbete att stärka sin position som trovärdig och stark löpleverantör.

– Usain Bolt är en symbol för att löpning är roligt och han är en inspiration för många. Vi kände att det skulle vara roligt och inspirerande att få med internationella namn och visa upp vår runningkollektion med Usain Bolt på våra löparbanor, säger Lars-Johan Strand, marknadschef på Stadium, till Dagensmedia.se.

Kampanjen går i tv och utomhus blandat med print i dags- och fackpress i Sverige, Danmark och Finland.

– Vi vill nå ut till en större målgrupp och därmed går vi i bredare media. Som sportkedja vill vi visa att running är roligt och passar alla, från motionärer till elit i alla åldrar.

Kampanjen går upp 15 april, och rullar tre till fem veckor framåt. Den har tagits fram inhouse. Stadium jobbar också med Starcom.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.