Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

UPS visar kärlek

Publicerad: 23 september 2010, 10:05
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Transportföretaget UPS byter reklamkoncept.


UPS inledde ett samarbete med Ogilvy förra året. Nu går bolaget ut i en global kampanj med buskapet “We love logistics”. Den smygstartade i USA, Storbritannien och Kina förra veckan och kommer till Sverige först efter årsskiftet.

– Den exakta medieplanen är inte satt, vi jobbar med det nu, säger Lotta Söderström, kommunikationschef på UPS.

Med kampanjen vill man visa att UPS klarar av att leverera till alla företag, oavsett storlek och var de ligger. Den syns i tv, print och på webben, bland annat i form av ett community, som byggs upp via sociala medier.

– Tidigare har varje region gjort egna kampanjer men denna gång är kampanjen global, säger Lotta Söderström.

Ogilvy jobbade tidigare med UPS konkurrent DHL, ett uppdrag som byrån tappade efter att man vunnit UPS-pitchen.

Martin Schori

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev