Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Uppstickare driver med byråkratin i försäkringsbranschen

Publicerad: 14 Oktober 2013, 08:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

Med en marknadsandel på 2 procent vill Dina Försäkringar växa. Bakom det nya kommunikationskonceptet står reklambyrån Ruth.


Dina Försäkringar är försvinnande små – vilket det nu ska bli ändring på. Därför sjösätter bolaget en ny reklamkampanj.

Målet är att positionera sig som ett alternativ till storbolagen.

– Vi vill skoja med oss själva och uppfattningen om branschen som byråkratisk och krånglig. Med enkelhet, personlighet och engagemang vill vi vara ett alternativ till det, säger Dina Försäkringars kommunikationschef Paula Fagerlund i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står reklambyrån Ruth och reklamfilmen har regisserats av Hobbyfilms Jens Jonsson, som i pressmeddelandet säger att han "tände på hela konceptet".

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/GBn3XLAk6Vo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp

Ruth:

Erik Wünsche, projektledare

Gabrielle Grette, produktionsledare

Anders Granberg, art director

Johan Fredrikzon, copywriter

Lia Merkel, copywriter

Henrik Täppmark, creative director

Axel Iger, praktikant

Anton Österlund, praktikant

Markus Ahlm, byråproducent Colony

 

Dina Försäkringar

Gunilla Svensson, VD

Paula Fagerlund, kommunikations- och webbchef

Lina Wigren, jurist

 

Hobbyfilm:

Jens Jonsson, regissör

Frida Heder, producent

Calle Isberg, exekutiv producent

John Strandh, fotograf

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.