fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Uppmanar till batteriåtervinning

Publicerad: 20 december 2013, 05:31

Batteriåtervinningen går ut med sin första tv-kampanj lagom till julhelgen. Bakom kampanjen står Futurniture.

Ämnen i artikeln:

FuturnitureKampanj

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Kampanjen har fått namnet ”När det är slut på det roliga”. Syftet är att påminna svenska folket om att gå till återvinningen så fort batterierna är slut.

Kampanjen består av sex olika filmer, och ska visas i TV4-gruppens kanaler till och med slutet av mars.

Filmerna har regisserats av David Sundin.

– Batteriåtervinningen är ett nytt varumärke och kampanjperioden är förhållandevis lång. Därför ville vi hitta en balans mellan att vara tydliga utan att upplevas som tjatiga. För oss har det varit viktigt att filmerna ska vara så kul att man ser fram emot nästa, och Davids fingertoppskänsla har varit avgörande genom hela processen, säger Fredrik Nilsson, cd på Futurniture, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Katarina Hjertonsson, projektledare, Johan Kinnman, produktionsledare, Fredrik Nilsson, ad, Malin Åkersten Triumf, copy, David Sundin, regissör, Simon Rudholm, filmfotograf, Ann-Sofie Osvald, producent.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev