Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

UNT vässar kommunikationen

Publicerad: 30 April 2014, 06:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:39

Mediehuset Upsala Nya Tidning lanserar en reklamkampanj med fokus på Valborg.


Ämnen i artikeln:

UNTZellout

Valborg är en stor händelse i Uppsala. Därför väljer UNT nu att dra igång en kampanj på temat ”Hela Valborg”.

Bakom kampanjen och det nya konceptet ”Hela bilden” står reklambyrån Zellout.

– Ingången i det här arbetet är att få fler att upptäcka alla kanaler som UNT erbjuder och hjälpa läsarna, tittarna, surfarna och mobilanvändarna att ta sig mellan de olika kanalerna, säger Tommy Lindgren, affärsstrateg på Zellout, till Dagens Media.

– Vi vill visa att de olika kanalerna är bra på att förmedla olika saker och hur man kan följa stora händelser genom dem.

Zellout och UNT samarbetade kring prenumerationer för 1,5 år sedan, men det här är det första stora projektet tillsammans.

Tanken är att konceptet även ska kunna appliceras på andra händelser.

– Idén är att hitta fler händelser, utöver Valborg, som vi kan kommunicera på liknande sätt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

UNTZellout

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev