Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Universitet tog över DN

Publicerad: 21 november 2011, 07:57
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

Luleå Tekniska Universitet har startat jakten på nästa års studenter ovanligt tidigt och gick tungt i DN i helgen. Samtidigt börjar universitetets mediebyråuppställning ta form.


Ämnen i artikeln:

PromediaNowaCarat

Startskottet för Luleå Tekniska Universitets studentkampanj gick av tidigt i år. Vanligen drar den igång först i februari då katalogen brukar vara klar. Kampanjen har gjorts inhouse och av Favör.

– Vi har släppt vår katalog tidigare i år för att kunna ha den aktuell till utbildningsmässor och då passar vi på att synas och höras med en kampanj, säger Anita Byström, biträdande marknadschef på Luleå Tekniska Universitet.

Bara i lördags köpte universitetet ett 30-tal annonser i Dagens Nyheter.

Universitetets mediebudget ligger kvar på omkring 10-13 miljoner kronor i år. Snart står det också klart vilken byråuppställning som får ta hand om medieförmedlingen.

Dagens Media har tidigare berättat att Luleå Tekniska Universitet inte följt lagen om offentlig upphandling. Carat har tidigare, precis som i fallet Försvarsmakten, fått ta hand om de strategiska medieköpen utan att universitetet gjort något avrop till övriga byråer inom statens stora RPS-avtal för mediebyråtjänster.

– Vi trodde vi följde avtalen, men nu har vi sett över rutinerna och har fått klart upphandlingen av de taktiska annonsköpen. I veckan räknar vi med att även skriva avtal om de strategiska medieköpen, säger Anita Byström.

Hanteringen av de taktiska annonsköpen har gått till Timecut. Snart är även avtalet om de strategiska mediebyråtjänsterna klart. Valet står mellan RPS-avtalets vinnare Carat, Nowa och Promedia.

– Det blir någon av de tre byråerna, säger Anita Byström.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

PromediaNowaCarat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.