Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Unicef tar hjälp av vloggare

Publicerad: 23 December 2015, 12:10
Uppdaterad: 23 December 2015, 12:10

United Screens youtubers ska få fler att skänka pengar till Unicef i jul.


Unicef samarbetar med Youtube-nätverket United Screens och två av deras så kallade youtubers: ”Sthlm Panda och ”Keela” i jul.

Vloggarna har gjort varsin video som har spridits i deras egna kanaler. Keela delar med sig av sin önskelista medan Sthlm Pandas video visar två barn som frågar folk på stan var de kan hitta julklappar som katastrofpaket, hiv-test och mässlingvaccin.

Syftet med kampanjen är att uppmärksamma Unicefs gåvoshop.

– Vi är väldigt glada över att få hjälpa Unicef med en så viktig kampanj som denna. Att lyfta behovet av dessa viktiga gåvor i gåvoshoppen med hjälp av youtubers är ett innovativt och inspirerande sätt för Unicef att nå ut till en dedikerad målgrupp, säger Natalie Tideström Heidmark, kundansvarig på United Screens, i ett pressmeddelande.

Kampanjen har hittills genererat nästan 90 000 organiska visningar, enligt United Screens.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.