Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Kampanjer

Unicef tar hjälp av vloggare

United Screens youtubers ska få fler att skänka pengar till Unicef i jul.


Publicerad 2015-12-23 12:10

Dela artikeln:

Unicef samarbetar med Youtube-nätverket United Screens och två av deras så kallade youtubers: ”Sthlm Panda och ”Keela” i jul.

Vloggarna har gjort varsin video som har spridits i deras egna kanaler. Keela delar med sig av sin önskelista medan Sthlm Pandas video visar två barn som frågar folk på stan var de kan hitta julklappar som katastrofpaket, hiv-test och mässlingvaccin.

Syftet med kampanjen är att uppmärksamma Unicefs gåvoshop.

– Vi är väldigt glada över att få hjälpa Unicef med en så viktig kampanj som denna. Att lyfta behovet av dessa viktiga gåvor i gåvoshoppen med hjälp av youtubers är ett innovativt och inspirerande sätt för Unicef att nå ut till en dedikerad målgrupp, säger Natalie Tideström Heidmark, kundansvarig på United Screens, i ett pressmeddelande.

Kampanjen har hittills genererat nästan 90 000 organiska visningar, enligt United Screens.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.