Unicef tar hjälp av vloggare

2015-12-23 13:10  

United Screens youtubers ska få fler att skänka pengar till Unicef i jul.

Unicef samarbetar med Youtube-nätverket United Screens och två av deras så kallade youtubers: ”Sthlm Panda och ”Keela” i jul.

Vloggarna har gjort varsin video som har spridits i deras egna kanaler. Keela delar med sig av sin önskelista medan Sthlm Pandas video visar två barn som frågar folk på stan var de kan hitta julklappar som katastrofpaket, hiv-test och mässlingvaccin.

Syftet med kampanjen är att uppmärksamma Unicefs gåvoshop.

– Vi är väldigt glada över att få hjälpa Unicef med en så viktig kampanj som denna. Att lyfta behovet av dessa viktiga gåvor i gåvoshoppen med hjälp av youtubers är ett innovativt och inspirerande sätt för Unicef att nå ut till en dedikerad målgrupp, säger Natalie Tideström Heidmark, kundansvarig på United Screens, i ett pressmeddelande.

Kampanjen har hittills genererat nästan 90 000 organiska visningar, enligt United Screens.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt