Unicef tar hjälp av vloggare

2015-12-23 13:10 Ylva Larsson  

United Screens youtubers ska få fler att skänka pengar till Unicef i jul.

Unicef samarbetar med Youtube-nätverket United Screens och två av deras så kallade youtubers: ”Sthlm Panda och ”Keela” i jul.

Vloggarna har gjort varsin video som har spridits i deras egna kanaler. Keela delar med sig av sin önskelista medan Sthlm Pandas video visar två barn som frågar folk på stan var de kan hitta julklappar som katastrofpaket, hiv-test och mässlingvaccin.

Syftet med kampanjen är att uppmärksamma Unicefs gåvoshop.

– Vi är väldigt glada över att få hjälpa Unicef med en så viktig kampanj som denna. Att lyfta behovet av dessa viktiga gåvor i gåvoshoppen med hjälp av youtubers är ett innovativt och inspirerande sätt för Unicef att nå ut till en dedikerad målgrupp, säger Natalie Tideström Heidmark, kundansvarig på United Screens, i ett pressmeddelande.

Kampanjen har hittills genererat nästan 90 000 organiska visningar, enligt United Screens.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt