Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Unibet lanserar nytt reklamkoncept

Publicerad: 18 Oktober 2013, 08:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

I dag rullar spelbolaget Unibet ut sitt nya reklamkoncept tillsammans med byrån Folket Sthlm.


Ämnen i artikeln:

Unibet

Unibets nya reklamkoncept följer fyra vänner som bor tillsammans. Deras gemensamma intresse är att se på sport och spel, men deras uppfattning skiljer sig om hur man ska spela för att ha kul.

Målet med kampanjerna är att stärka Unibets ställning i Sverige.

– Klassisk spelreklam försöker ofta vara tuff och blir därför lätt väldigt stereotyp. Vi vet att våra kunder inte känner igen sig i den bilden och det gör inte vi som varumärke heller. Vårt mål med kommunikationen är att skapa igenkännande för våra kunder och fånga roliga vardagssituationer som kan uppstå när man älskar sport och spel, säger Claes Bergström Sverigechef på Unibet i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen av Folket Sthlm och producerad av Bright Film. För regi står Jacob Seth Fransson som bland annat står bakom serier som "Solsidan" och "Kontoret".

Konceptet kommer att lanseras med sex filmer samt i print och online.

Arbetsgrupp:

Beställare: Unibet Sverige

Reklambyrå: Folket Sthlm

Produktionsbolag: Bright Film

Postproduktion: The Line

Beställare:Håkan Jerner Nordenchef och Claes Bergström Sverigechef, Unibet

Regi: Jacob Seth Fransson och Marcus Evertsson, Folket Sthlm

Kreatörer: Marcus Evertsson och Kjell Doktorow, Folket Sthlm

Executive producent: Elin Lager, Folket Sthlm

Account manager: Fredrik Svensson, Folket Sthlm

Produktionsledare: Veronica Wahlbeck, Folket Sthlm

Producent: Christopher Sanitate, Bright Film

Fotograf: John Rosenlund, Bright Film

Skådisar: Kalle Josephson, Carl Dackö, Isabell Zetterström, Anders Axelsson

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Unibet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev