Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Ungar ska öka Gränbys kännedom

Publicerad: 7 Maj 2012, 05:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:23

Zellout låter barn agera reportrar i Gränby köpcentrums reklam.


Ämnen i artikeln:

Zellout

I Gränby köpcentrums nya reklamfilmer agerar barn reportar, nyhetsankare och metrologer. Barnen har valts ut via en casting som hölls i köpcentrumet i januari.

– Det var bra uppslutning, 130 barn med föräldrar kom, säger Tommy Lindgren, kundansvarig på Zellout, reklambyrån bakom filmerna.

Tanken är att konceptet ska kunna användas för att marknadsföra olika aktiviter i köpcentrumet, och ska associera till ord som nytänkande, stort, glädje och mångfald.

– Det ska hända saker i centrumet och det här är ett underhållande sätt att förmedla det, säger Tommy Lindgren.

Målet är att under året locka 7,2 miljoner besökare till köpcentrumet, vilket är en ökning på en halv miljon jämfört med året innan. De vill också öka kännedommen, kunskapen och att fler ska rekomendera köpcentrumet.

Sammanlagt är åtta filmer planerade. De kommer visas lokalt på TV4, kanal 7 och SF biografer i Uppsala. De kombineras vid event med annonser i Uppsala nya tidning samt i köpcentrumets egna kanaler.

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/41069593" width="500" height="281" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe>

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/41069380" width="500" height="281" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe>

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/41069661" width="500" height="281" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe>

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/41069646" width="500" height="281" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe>

Arbetsgrupp Zellout:

AD: Hugo Ekström

Copy: Joakim Berglund

Projektledare: Emilia Maric

Produktionsledare: Marianne Hedqvist

Kundansvarig: Tommy Lindgren

Strateg: Mats Dafnäs

Produktionsbolag: Phosworks

Regissör: Robert Agius

Rebecka Lindberg


Ämnen i artikeln:

Zellout

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev