Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Udda kampanjer ska locka tveksamma bilköpare

Publicerad: 17 juli 2013, 07:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:40

Bilförsäljningen dalar. Desperationen bland bilhandlarna tar bland annat form i allt mer udda kampanjer.


Ämnen i artikeln:

Hyundai

"Köp en Hyundai ix35 och få en i10 för en euro." Det var budskapet i en kampanj som franska bilhandlare nyligen körde i ett försök att locka tveksamma bilköpare.

I Spanien drev samma bilmärke en kampanj där försäljningen kopplades till antalet mål som det spanska fotbollslandslaget gjorde i Confederation cup. För varje mål bjöd Hyundai på en avbetalning om 150 euro.

Enligt en färsk undersökning som branschorganet Acea gjort dalade försäljningen av nya bilar i Europa med 6,7 procent under första halvåret 2013 jämfört med 2012.

I Sverige blev tappet ännu större – 9,7 procent. Om de svenska bilhandlarna kommer att göra några liknande kampanjer återstår att se.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Hyundai

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.