UC knyter till sig Hugo Rosas

2018-05-30 11:38  
Kreditupplysningsbolaget UC inleder långsiktigt samarbete med influencern Hugo Rosas. Foto: Hugo Rosas/UC

Efter Emma Knyckare och Jonas Fagerström – nu gör kreditupplysningsbolaget influencer-samarbete nummer två.

Kreditupplysningsbolaget UC drog i slutet av förra året i gång sitt allra första influencer-samarbete när en ny tjänst lanserades. Den gången var det komikern och programledaren Emma Knyckare och Instagram-profilen Jonas Fagerström som frontade kampanjen.

Nu har UC som det verkar fått blodad tand för just den typen av samarbeten och sjösätter nu sin andra kampanj med en influencer som ansikte utåt.

Den här gången är det bloggaren och entrepröneren Hugo Rosas som bolaget knyter ett långsiktigt samarbete med, ett samarbete vilket syftar till att hjälpa unga vuxna konsumenter att lättare kunna kontrollera sin privatekonomi.

– Efter vårt senaste influencersamarbete var vi säkra att vi ville satsa på detta igen, men den här gången mer långsiktigt istället för kampanjbaserat. Vi vill nå en kräsen och ständigt uppvaktad konsumentgrupp, och vi tror att det något oväntade samarbetet mellan oss och Hugo kommer falla väl ut mot målgruppen, säger Victoria Preger, marknadschef på UC, i en kommantar.

Samarbetet kommer främst baseras på utbildande filmer, inlägg och inslag som alla kommer att synas i Hugo Roasas blogg, på Instagram och Youtube-kanal.

Hugo Rosas:

– Det är superkul att börja samarbeta med UC! Jag är lite kräsen när det kommer till just samarbeten, och det är viktigt att det är något jag själv tror på. Samarbetet med UC innebär att jag kommer bidra till att hjälpa unga att få bättre koll på sin ekonomi, och även själv få en del ovärderliga tips och råd. Klockrent helt enkelt, kommenterar han.

Utöver synligheten på influencerns kanaler ska Hugo Rosas även agera konferencier för ett kommande UC-event på samma tema.

UC:s samarbete med Hugo Rosas görs tillsammans med influencerbolaget Cure Media.

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt