Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

UC knyter till sig Hugo Rosas

Efter Emma Knyckare och Jonas Fagerström – nu gör kreditupplysningsbolaget influencer-samarbete nummer två.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 30 Maj 2018, 09:38
Uppdaterad: 30 Maj 2018, 09:38

Ämnen i artikeln:

UC

Kreditupplysningsbolaget UC inleder långsiktigt samarbete med influencern Hugo Rosas. Foto: Hugo Rosas/UC

Kreditupplysningsbolaget UC drog i slutet av förra året i gång sitt allra första influencer-samarbete när en ny tjänst lanserades. Den gången var det komikern och programledaren Emma Knyckare och Instagram-profilen Jonas Fagerström som frontade kampanjen.

Nu har UC som det verkar fått blodad tand för just den typen av samarbeten och sjösätter nu sin andra kampanj med en influencer som ansikte utåt.

Den här gången är det bloggaren och entrepröneren Hugo Rosas som bolaget knyter ett långsiktigt samarbete med, ett samarbete vilket syftar till att hjälpa unga vuxna konsumenter att lättare kunna kontrollera sin privatekonomi.

– Efter vårt senaste influencersamarbete var vi säkra att vi ville satsa på detta igen, men den här gången mer långsiktigt istället för kampanjbaserat. Vi vill nå en kräsen och ständigt uppvaktad konsumentgrupp, och vi tror att det något oväntade samarbetet mellan oss och Hugo kommer falla väl ut mot målgruppen, säger Victoria Preger, marknadschef på UC, i en kommantar.

Samarbetet kommer främst baseras på utbildande filmer, inlägg och inslag som alla kommer att synas i Hugo Roasas blogg, på Instagram och Youtube-kanal.

Hugo Rosas:

– Det är superkul att börja samarbeta med UC! Jag är lite kräsen när det kommer till just samarbeten, och det är viktigt att det är något jag själv tror på. Samarbetet med UC innebär att jag kommer bidra till att hjälpa unga att få bättre koll på sin ekonomi, och även själv få en del ovärderliga tips och råd. Klockrent helt enkelt, kommenterar han.

Utöver synligheten på influencerns kanaler ska Hugo Rosas även agera konferencier för ett kommande UC-event på samma tema.

UC:s samarbete med Hugo Rosas görs tillsammans med influencerbolaget Cure Media.

Ämnen i artikeln:

UC

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.