Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Kampanjer

UC kampanjar med Emma Knyckare

Bild 1/2  

Bolagets första influencer-samarbete när ny tjänst lanseras.


Publicerad 2017-10-12 09:06

Ämnen i artikeln:

UC

Dela artikeln:

Kreditupplysningsbolaget UC lanserar i dag den nya tjänsten Kreditkollen, en digital tjänst som ska hjälpa unga konsumenter att få koll på sin privatekonomi.

För att få fart på nya tjänsten presenterar de även företagets första influencer-samarbete. Komikern och programledaren Emma Knyckare och Instagram-profilen Jonas Fagerström frontar båda UC:s nya kampanj.

– Jag hade nog inte direkt någon känsla för UC innan samarbetet inleddes. Men det känns kul och oerhört viktigt att vara en del av lanseringen av Kreditkollen – en tjänst som jag själv faktiskt har stor nytta av, kommenterar Emma Knyckare.

Victoria Preger, marknads- och kommunikationschef på UC:

– Samarbetet med Emma och Jonas har medvetet inletts för att nå unga konsumenter i 22-30-årsåldern. Med hjälp av Emmas och Jonas öppenhjärtiga och humoristiska sätt hoppas vi kunna förmedla det privatekonomiska stöd som unga i dag kan få genom att använda sig av Kreditkollen, säger Victoria Preger, marknads- och kommunikationschef på UC.

Se kampanjen med Emma Knyckare nedan.

 

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.