UC kampanjar med Emma Knyckare

2017-10-12 11:06  

Bolagets första influencer-samarbete när ny tjänst lanseras.

Kreditupplysningsbolaget UC lanserar i dag den nya tjänsten Kreditkollen, en digital tjänst som ska hjälpa unga konsumenter att få koll på sin privatekonomi.

För att få fart på nya tjänsten presenterar de även företagets första influencer-samarbete. Komikern och programledaren Emma Knyckare och Instagram-profilen Jonas Fagerström frontar båda UC:s nya kampanj.

– Jag hade nog inte direkt någon känsla för UC innan samarbetet inleddes. Men det känns kul och oerhört viktigt att vara en del av lanseringen av Kreditkollen – en tjänst som jag själv faktiskt har stor nytta av, kommenterar Emma Knyckare.

Victoria Preger, marknads- och kommunikationschef på UC:

– Samarbetet med Emma och Jonas har medvetet inletts för att nå unga konsumenter i 22-30-årsåldern. Med hjälp av Emmas och Jonas öppenhjärtiga och humoristiska sätt hoppas vi kunna förmedla det privatekonomiska stöd som unga i dag kan få genom att använda sig av Kreditkollen, säger Victoria Preger, marknads- och kommunikationschef på UC.

Se kampanjen med Emma Knyckare nedan.

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt