Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tyska turistbyrån ut i stor kampanj

Publicerad: 18 Januari 2011, 05:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Tyskland vill locka fler svenskar till VM i damfotboll. Det är bakgrunden till att turistbyråns marknadsföringsbudget nu fördubblas.


Syftet med kampanjen, som bland annat ska gå på bio och i kvällstidningarna, är att visa upp Tyskland som ett professionellt och familjevänligt land.

– Efter VM i herrfotboll 2006 ändrades bilden av Tyskland. Tidigare kunde man höra att det var ett affärsland och ett genomfartsland som hade andra världskriget bakom sig, säger Iris Müller och fortsätter:

- Våra undersökningar att en stor del av de som besökt Tyskland då var intresserade av att komma tillbaka, säger Iris Müller, direktör för Tyska turistbyrån.

Tyska turistbyråns mediebyrå Bright Media Agency och målgruppen är barnfamiljer och fotbollsintresserade.

Iris Müller säger att hon hoppas på att kampanjen som tagits fram av pr-byrån ”M.a.d. kommunikation” i Frankfurt presterar liknande resultat. Men exakt hur mycket kampanjen har kostat vill hon däremot inte uttala sig om.

Kampanjen pågår fram till februari.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.