Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Twitter gör kampanj för att locka icke-användare

Publicerad: 26 Juli 2016, 08:12
Uppdaterad: 26 Juli 2016, 08:14

Twitter lanserar kampanjen "See what's happening" för att locka nya användare.


Ämnen i artikeln:

Twitter

Trots att Twitter har funnits i ett årtioende och har 90 procents varumärkeskännedom bland konsumenter värden över, är det många av icke-användarna som fortfarande inte förstår hur tjänsten fungerar. Igår rullade Twitter därför ut de första delarna i en ny annonskampanj, med syfte att förklara för icke-användare, som är nyckeln till bolagets tillväxt, varför de bör börja använda tjänsten. Det rapporterar Adweek.

Den nya taglinen är "See what's happening" och bolagets marknadschef Leslie Berland avslöjade igår delar av kampanjen i ett blogginlägg, där hon förklarade att de digitala annonserna kommer att fokusera på just vad som ”händer på Twitter”.

Förutom den nya kampanjen, ska Twitter lansera en ny look och färgpalett som är ämnad att hylla mångfalden hos Twitteranvändarna.

– Vår blåa fågel är känd över hela världen och extremt kraftfull. Men jag tror att det vi inte har gjort tillräckligt, är att bryta oss loss ur den blå-vita färgpaletten för att riktigt visa på både mångfalden, rösterna och personligheterna som kommer till liv på Twitter varje dag, säger Leslie Berland till Adweek.

I bloggposten skriver Leslie Berland dessutom att mer nyheter är att vänta från Twitter framåt, och att detta "endast är början".

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.