Kampanjer
Twilfit vill göra livet bekvämare för kvinnor
Publicerad: 24 april 2018, 11:28
Frpn Twilfits kampanj "It will fit your life".
De skavande trosornas tid är förbi. Med konceptet "It will fit your life" fokuserar Twilfit på kvinnors liv: "Det har också hänt mycket i vårt sortiment vilket vi vill spegla i vårt nya koncept", säger marknadschefen Åsa Bergendorf.
Underklädeskedjan Twilfit är aktuell med nya konceptet "It will fit your life".
Twilfit vill rikta blicken mer på kvinnors liv och mindre på hur de ser ut. Ingen dag är den andra lik och ingens liv är den andras lik. Men oavsett vem man är eller hur man lever så ska man alltid känna sig trygg och bekväm i sina underkläder. Illasittande underkläder är en dålig utgångspunkt om man vill ha en bra dag, skriver underklädeskedjan i ett pressmeddelande.
Åsa Bergendorf är marknadschef på Twilfit.
– Det känns jättekul att rulla ut ett nytt koncept för Twilfit, och särskilt kul eftersom vi har gjort film igen för första gången på många år. Först och främst handlar det om en ny, modernare look & feel, men framåt kommer det också bli tydligare med vad vi står för och varför man ska handla hos oss. Det har också hänt mycket i vårt sortiment vilket vi vill spegla i vårt nya koncept. Kampanjen är en viktig del i vår satsning på e-handel, kommenterar hon.
Konceptet är framtaget tillsammans med Prime/United Minds och kampanjen är det första som lanseras i det nya samarbetet.
– Att tapetsera stan med avklädda modeller vore att ta ett stort steg bakåt, det måste gå att sälja underkläder och bikinis på andra sätt. "It will fit your life" handlar om att sätta produkterna i ett sammanhang, och inte bara kroppen de sitter på, säger Hanna Belander som är kreatör på Prime /United Minds.
Arbetsgrupp
Åsa Bergendorf, Marknadschef Twilfit
Evelina Donatello, Marknadsassistent Twilfit
Sofia Ragnar, Originalare Twilfit
Hanna Belander, Kreatör Prime/United minds
Markus Klang, Kreatör Prime/United minds
Patrik Söder, Kundansvarig Prime/United minds
Karin Ridderheim, Planner Prime/United minds