Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Twilfit skyltar upp vassruggar

Publicerad: 14 maj 2009, 13:04
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:31

Som ett led i badmodekampanjen "Välkommen ut ur vassen" passar Twilfit på att göra ett annorlunda medieval. Reklamskyltar placeras bokstavligen ut i vassen.


Vasskyltarna kan ses i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Budskapet lyder "Välkommen ut ur vassen, årets badkollektion finns nu i butik".

- Vi ville hitta ett annorlunda sätt att kommunicera vår badkampanj och inte bara köra traditionell dagspress och tidskrifter. Vi ville spinna vidare på kampanjtemat och låta det ta uttryck i olika kanaler, säger Peter Sjöström, marknadschef på Twilfit.

Dessutom passar Twilfit på att anordna en tävling för att involvera bloggare. Den bloggare som först får fem olika bilder på vasskyltarna skickade till sig vinner badkläder till sig själva och de läsare som skickade in bilderna.

Kampanjen går även i populärpress, webb, butik, via e-post och i Stockholms tunnelbana. Målgrupp är alla kvinnor, primärt 26-45 år.

- Kampanjen avdramatiserar hetsen inför badsäsongen, och gör det med glimten i ögat.

Kampanjen är framtagen av Me and You. Mediebyrå är Adon.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.