Kampanjer
Twilfit om Sturegallerians kampanj: "Ett misstag"
Publicerad: 18 november 2013, 13:38
Sturegallerians Fars dag-kampanj med uppmaningen att köpa ett par spetstrosor från Twilfit väckte massiv kritik. Twilfit drar nu ett streck över historien.
Samarbetet fortsätter precis som vanligt, berättar marknadschefen Göran Broberg.
– Någon har begått ett misstag, men nu är det uträtt och klart. Och det kommer inte att hända igen, säger han till Dagens Media.
Har kampanjen påverkat Twilfit negativt?
– Nej, det tror jag inte. Alla förstår att det här var ett misstag och att det gått lite fort när man gjort kommunikationen.
Vanligtvis får Twilfit se kampanjer där varumärket förekommer innan de går upp, men så skedde inte i fallet med Fars dag-kampanjen.
Sturegallerian har nu lovat att stödja Tjejzonen, där Twilfit är partnerföretag.
När får vi se Twilfit i nästa kampanj från Sturegallerian?
– Det vet jag faktiskt inte, men jag kan tänka mig att de kör en julkampanj med produkter snart.
Samarbetet med Sturegallerian innebär att en del av omsättningen från Twilfits butik används till gallerians marknadsföring.
LÄS OCKSÅ: