Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Två 100-wattare till SVT

Publicerad: 9 December 2010, 21:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

SVT knep två 100-wattare på torsdagskvällen.


100-wattaren 2010 blev en stor framgång för SVT och dess reklambyrå Forsman & Bodenfors.

SVT kammade hem två 100-wattare för sin kampanj ”Dear Steve Jobs”, i vilken man uppmanade Apple-chefen att godkänna SVT Plays Iphone-app. Kampanjen vann 100 watt både i kategorierna smartreklam och konsumentreklam.

Även Apoteket, som i år fick ny konkurrens från privata aktörer, tog hem ett prestigefullt pris, "Långsiktig varumärkesvård".

Kundtoppen, antal watt

SVT, 200

Järfälla Tjejour, 175 (en 100-watt,  en 75-watt)

Rädda Barnen, 175 (två 50-watt, en 75-watt)

Wetterling Gallery, 125 (en 75-watt, en 50-watt)

Samsung, 100

Apoteket, 100

Telenor, 100

Radiotjänst, 75

UNICEF, 75

OLW, 75

ICA, 75

Electrolux, 75

Playground, 50

RFSU, 50

Tretorn 50

Försvarsmakten, 50

svensk Exportkredit, 50

Hufvudstaden, 50

United Minds, 50

Netonnet, 50

Marabou, 50

Pressbyrån, 50

Basset, 50

SAS, 50

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.