TV4: "Vi kör hårt på revanschtemat"

2012-08-09 10:47  

TV4 satsar i höst på "Robinson - Revanschen", där gamla Robinsondeltagare får ytterligare en chans på Robinsonstatyetten. Kanalen kör hårt på revanschtemat även när de går ut i sin kampanj för serien.

"Robinson - Revanschen" börjar sändas 20 augusti i TV4. I programmet syns gamla Robinsondeltagare som får ytterligare en chans på Robinsontiteln.

För att uppmärksamma det nya temat går kanalen i helgen ut i en utomhuskampanj som kommer att synas i Stockholms tunnelbana. Dessutom har kanalen sjösatt en trailer där Robert Andersson, Anna Lundh och Leif Svensson kämpar om Robinsonstatyetten.

– Vi visar upp dessa tre eftersom det är starka profiler som alla känner igen och som står för tydliga egenskaper och det som krävs för Robinson. Sedan kör vi hårt på revanschtemat i kampanjen, nu är det upp till bevis, säger programmets exekutiva producent Martin Nygren, till dagensmedia.se.

Martin Nygren säger att kanalen fokuserar på "Robinson - Revanschen" då de lagt "Idol" åt sidan

– Det är gamla hjältar som har varit med men inte lyckats hela vägen fram. Annars är det ett klassiskt upplägg även om vi går ner i tid och kör strippat. Nu har vi lagt Idol åt sidan och då ska "Robinson" göra jobbet att få igång tablån efter OS och sommaren, säger han.

Kampanjen pågår fram till programmets premiäravsnitt.

Arbetsgrupp:

Exekutiv producent TV4: Martin Nygren

Projektledare TV4: Mia Balkow

Bildredaktör TV4: Malin Almering

Pressansvarig TV4: Martin Nersing

Arbetsgrupp Fireplace:

Creative Director: Fredrik Östergren/Ulrika Biding

Art Director: Victoria Lamppa

Grafisk form: David Kandell

Projektledare: Helena Tonelli

Produktionsledare: Ebba Axling

Trailerproducent: Fredrik Thelander

Motion Designer: Thomas Sellin

Regi/Foto trailer: Pixl Family

Fotograf: Daniel Ohlsson

Retusch: Hayri Er

Copy: Ulf Svedlund

Elin Hanspers

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt