Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 9 augusti 2012, 08:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:15
TV4 satsar i höst på "Robinson - Revanschen", där gamla Robinsondeltagare får ytterligare en chans på Robinsonstatyetten. Kanalen kör hårt på revanschtemat även när de går ut i sin kampanj för serien.
"Robinson - Revanschen" börjar sändas 20 augusti i TV4. I programmet syns gamla Robinsondeltagare som får ytterligare en chans på Robinsontiteln.
För att uppmärksamma det nya temat går kanalen i helgen ut i en utomhuskampanj som kommer att synas i Stockholms tunnelbana. Dessutom har kanalen sjösatt en trailer där Robert Andersson, Anna Lundh och Leif Svensson kämpar om Robinsonstatyetten.
– Vi visar upp dessa tre eftersom det är starka profiler som alla känner igen och som står för tydliga egenskaper och det som krävs för Robinson. Sedan kör vi hårt på revanschtemat i kampanjen, nu är det upp till bevis, säger programmets exekutiva producent Martin Nygren, till dagensmedia.se.
Martin Nygren säger att kanalen fokuserar på "Robinson - Revanschen" då de lagt "Idol" åt sidan
– Det är gamla hjältar som har varit med men inte lyckats hela vägen fram. Annars är det ett klassiskt upplägg även om vi går ner i tid och kör strippat. Nu har vi lagt Idol åt sidan och då ska "Robinson" göra jobbet att få igång tablån efter OS och sommaren, säger han.
Kampanjen pågår fram till programmets premiäravsnitt.
Exekutiv producent TV4: Martin Nygren
Projektledare TV4: Mia Balkow
Bildredaktör TV4: Malin Almering
Pressansvarig TV4: Martin Nersing
Arbetsgrupp Fireplace:
Creative Director: Fredrik Östergren/Ulrika Biding
Art Director: Victoria Lamppa
Grafisk form: David Kandell
Projektledare: Helena Tonelli
Produktionsledare: Ebba Axling
Trailerproducent: Fredrik Thelander
Motion Designer: Thomas Sellin
Regi/Foto trailer: Pixl Family
Fotograf: Daniel Ohlsson
Retusch: Hayri Er
Copy: Ulf Svedlund
Elin Hanspers