Kampanjer
TV4 testar nytt AR-format från Ocean Outdoor
Publicerad: 29 mars 2023, 10:02
”Vi ville ta fasta på engagemanget, och viljan att vara en del av programmet”, säger Fredrik Ragell, marknads- och varumärkeschef på TV4. Foto: Ocean Outdoor
Digital utomhuskampanj ska väcka engagemang för säsongsstarten av TV4:s succéprogram ”Masked singer”.
För att marknadsföra säsongsstarten av tv-programmet ”Masked singer” har TV4 tagit hjälp av ett nytt utomhusformat från Ocean Outdoor.
Formatet har utvecklats av Ocean Labs och Superficial Machines och låter människor testa virtuella masker från programmet. Formatet som går under namnet ”[AR]DOOH finns tillgängligt i Mall of Scandinavia i Stockholm och kombineras även med en nationell DOOH-räckviddskampanj.
– Masked Singer är ett av Sveriges största och mest populära underhållningsprogram med en väldigt engagerad publik. Vi ville ta fasta på engagemanget, och viljan att vara en del av programmet, säger Fredrik Ragell, marknads- och varumärkeschef på TV4, i ett pressmeddelande.