tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

TV4 testar nytt AR-format från Ocean Outdoor

Publicerad: 29 mars 2023, 10:02

”Vi ville ta fasta på engagemanget, och viljan att vara en del av programmet”, säger Fredrik Ragell, marknads- och varumärkeschef på TV4. Foto: Ocean Outdoor

Digital utomhuskampanj ska väcka engagemang för säsongsstarten av TV4:s succéprogram ”Masked singer”.

Ämnen i artikeln:

Masked SingerOcean OutdoorTV4Kampanj

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


För att marknadsföra säsongsstarten av tv-programmet ”Masked singer” har TV4 tagit hjälp av ett nytt utomhusformat från Ocean Outdoor. 

Formatet har utvecklats av Ocean Labs och Superficial Machines och låter människor testa virtuella masker från programmet. Formatet som går under namnet ”[AR]DOOH finns tillgängligt i Mall of Scandinavia i Stockholm och kombineras även med en nationell DOOH-räckviddskampanj. 

– Masked Singer är ett av Sveriges största och mest populära underhållningsprogram med en väldigt engagerad publik. Vi ville ta fasta på engagemanget, och viljan att vara en del av programmet, säger Fredrik Ragell, marknads- och varumärkeschef på TV4, i ett pressmeddelande. 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev