Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

TV4 missar Max stora höstkampanj

Publicerad: 21 Augusti 2009, 09:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

På kundernas begäran lyfter hamburgerkedjan Max återigen fram hamburgaren Crunchy Nacho Burger i den stora höstkampanjen. Men reklamen från King är ny.


Max grundidé för reklamen är att produkten, hamburgaren, på ett lättsamt sätt ska spela huvudrollen i reklamen. Just denna idé använder sig Max i höstens stora kampanj där Crunchy Nacho Burger spelar huvudrollen.

- Crunchy Nacho Burger gick väldigt bra förra året och kunderna har frågat efter den, därför marknadsför vi den även denna hösten, berättar Max marknadschef Anders Forssten.

Reklamfilmen visar hamburgaren medan en berättarröst skämtar till det om att Crunchy Nacho Burger slår ut mexikanernas specialiteter. Kampanjen är signerad King med Frank Hollingworth : Jonas Yrlid och Pontus Thoren i arbetsgruppen.

- De har gjort ett bra jobb med att få in dramatik i det korta spotarna på 20 sekunder, säger Andes Forssten

Max kör kampanjen i Kanal 5, Kanal 9, TV3, TV6 och Discovery. Men TV4 missar helt kampanjen som kostat Max 5-10 miljoner kronor.

- Kontakterna är för dyra i TV4. Vi når samma kontakter i de andra kanalerna, säger Anders Forssten.

Max mediebyrå är Starcom.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.