Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

TV4 inleder samarbete med Guldägget och Roygalan

Publicerad: 7 Oktober 2020, 09:58
Uppdaterad: 7 Oktober 2020, 10:11

Guldägget, Roygalan och TV4 inleder ett samarbete.

Foto: Annika af Klercker

UPPDATERAD. TV4, Guldägget och Roygalan ska gemensamt verka för att förbättra svensk reklam.


Ämnen i artikeln:

TV4RoygalanKommFilm- och tv-producenternaGuldägget

Det är i samband med TV4:s screening på onsdagsförmiddagen som det nya samarbetet presenteras.

– Jag har länge tjatat om vikten av bra reklam. Jag vill att tittarna ska luta sig fram i soffan när det kommer ett brejk, och då är det ganska naturligt för oss att samarbeta med Roygalan och Guldägget, säger Malin Häger, försäljningsdirektör reklam Norden, för TV4 Media, som intervjuas av Renée Nyberg i formatet TV4 Growth.

Samarbetet innebär konkret att TV4 går in som sponsor för kategorin Längre filmer i Guldägget. Dessutom blir TV4 även huvudsponsor för Young Lions Sverige och kategoripartner i Roygalan för priset Årets bästa reklamfilm.

– Vi ser ett stort värde i att lyfta fram och belöna kreatörer och annonsörer som lyckas med det där extra – att med ett gediget hantverk både beröra och få en god effekt av sina reklamkampanjer. Som mediehus ser vi även ett stort värde i att kroka arm med de stora branschorganen för att vi tillsammans ska kunna driva stora och viktiga frågor som berör hela mediebranschen, säger Malin Häger, i ett pressmeddelande.

Helena Westin, styrelseordförande i Komm, fortsätter i TV4 Growth:

– En fantastisk reklamfilm har en sådan kraft att den kan få människor att tänka på ett nytt sätt och därför är det otroligt roligt att vi kan jobba ihop för att göra reklam till något man längtar efter.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.