Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tv.nu hoppas på en regnig sommar

Publicerad: 7 April 2010, 07:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Tv.nu raggar jobbsugna ungdomar för sommaren. Arbetsuppgifterna är enkla – dela ut regnponchos på Sveriges festivaler.


– Klart man hoppas på regn, då tittar folk mer på tv, säger Tom Xiong, vice vd på Schibsted-sajten tv.nu.

Under budskapet ”Regn är bäst” har tv.nu dragit igång en kampanj för sommaren.  På sajten med samma namn pågår en tävling där ungdomar får skicka in sin tolkning på ”regn är bäst”. Vinsten är att få åka runt på fem av Sveriges största festivaler och dela ut regnponchos.

– Vi kommer att dela ut ca 60 000 ponchos under sommaren och söker ett 20 tal ungdomar. Det viktigaste är att de hittar på en kreativ lösning på ”Regn är bäst, säger Tom Xiong.

Några av festivalerna som tv.nu kommer att besöka under sommaren är Sweden Rock Festival, Peace & Love, Arvikafestivalen och Storsjöyran. Tv.nu, som det senaste året har gått över miljonbesökarsträcket, erbjuder idag en tablå på 170 kanaler.

– Vi vill ju att festivalbesökarna ska älska regn samt att alla ska få en behaglig festivalupplevelse. Tv.nu kommer att hålla er torra och sorglösa, säger Tom Xiong.

Ansökningarna ska vara inne senast den 19 april. Lönen är en hundring i timmen samt gratis inträde på festivalerna.

Kampanjen är framtagen inhouse av tv.nu. Den primära målgruppen är 18-35 år.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.