Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tunnelbanekampanj ska lösa bostadsbristen

Publicerad: 1 April 2014, 12:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:42

Kommunikationsbyrån Gullers Grupp ligger bakom Hyresgästföreningen region Stockholms nylanserade tunnelbane- och pendeltågskampanj.


Reklamkampanjen slås upp stort i Stockholms tunnelbana och på pendeltågen, och uppmanar stockholmare att skicka in förslag på var nya hyresrätter kan byggas, under hashtaggen #härbormöjligheten.

Kampanjen utgår i från den rådande bostadsbristen i Stockholm. Hyresgästföreningen samlar alla sociala flöden på sajten dittlivsboende.se där vem som helst kan märka ut vart fler hyresrätter bör byggas på en interaktiv karta.

Materialet kommer sedan att sammanställas av Hyresgästföreningen och lämnas över till politikerna. I kampanjen berättar tre personer om hur viktig hyresrätten är för dem själva och deras verksamheter.

– Vi vill visa att hyresrätten både är en efterfrågad boendeform bland stockholmarna och en förutsättning för ett hållbart samhälle, säger Heléne Lilja, kommunikationschef, Hyresgästföreningen region Stockholm, i ett pressmeddelande.

Byrån Gullers grupp ser kampanjen som en del i ett långsiktigt arbete med att lyfta Hyresgästföreningens varumärke framåt och de har märkt ett stort intresse och engagemang.

– Det har funnits en typ av gräsrotsintresse gällande den här typen av frågor länge och det berör många. Väldigt många har engagerat sig, säger Carl Wangel, ansvarig för strategi och koncept, Gullers grupp.

Andrea Svanberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.