Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Tullamore Dews whiskymaskin ska rädda dig från pinsam tystnad

Publicerad: 31 Maj 2016, 12:19
Uppdaterad: 31 Maj 2016, 12:19

"The Icebreaker Machine" ger dig samtalsämnen baserat på din personlighet.


Ämnen i artikeln:

TNS Sifo

En undersökning utförd av TNS Sifo har visar att 9 av 10 svenskar tycker att det vore skönt med något som ibland bryter isen i en tyst och jobbig situation. Nu tar whiskyvarumärket Tullamore Dew saken i egna händer och skapar "The Icebreaker Machine".

Maskinen tar, med hjälp av data från Facebook, fram en skräddarsydd samtalsdrink baserad på personliga intressen.

Maskinen tar exempelvis hänsyn till ålder, födelseort och favoritfilmer för att skapa den unika drinken. "Beyoncé – Sex and the city DEW" är exempel på samtalsämnen, tillika drink, som maskinen blandar ihop.

– Vi tror att svenskarna kan inspireras av irländarna – där puben mer är som ett vardagsrum och samtalen flödar. Vi hoppas att vår icebreaker-­maskin kan inspirera till oväntade och nya samtal i baren. Och givetvis bjuda på personliga och goda drinkar, säger Oscar J-­T Holm, marknads- och kommunikationschef på William Grant & Sons Nordic, i ett pressmeddelande.

"The Icebreaker Machine" är bland annat skapad av uppfinnaren Andreas Hammar och lanseras på Hallwylska muséets innegård i Stockholm tisdagen den 31 maj.

Maskinen går även att besöka online på www.theicebreakermachine.com.

Ebba Elfstrand


Ämnen i artikeln:

TNS Sifo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev