Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tui fejkar semester på Centralstationen

Publicerad: 23 Januari 2018, 13:00
Uppdaterad: 25 Januari 2018, 16:17

Semesterbolaget Tui ska ge svenskarna semesterkänsla – på hemmaplan.


Ämnen i artikeln:

TUI

Semesterbolaget sökte för en tid sedan med ljus och lykta efter ett antal "professionella latmaskar". Anledningen? Hitta människor som kunde tänka sig att fira semester under två veckor i en specialbyggd "beachbox" på resmålet "Fakeation Beach" mitt på Centralen i Stockholm.

Resultat av annonsen blev över 5 000 ansökningar och i måndags stämplade de första semesterfirarna in.

"Beachboxen" består helt enkelt av en glasbur med sand och fejkad sol.

Johan Ydring, mediechef på Tui, berättar att de ständigt letar efter sätt att använda sig av AR och VR för att förmedla en semesterkänsla.

– Det vi landade i är att det går inte att fejka den känslan som en semester ger. Då får vi istället fejka det ordentligt, då gör vi det verkligen på låtsas. Det här är ett roligt sätt för oss att prata om semester och vad det ger, säger han till Dagens Media om idén bakom resmålet "Fakeation Beach".

Syftet med "Fakeation Beach" är att få människor sugna på att åka iväg på semester och Johan Ydring säger att eventet är ett bra sätt att prata och nå ut till människor.

– Det är en klassisk eventaktivitet men vi försöker här att dra det så långt vi kan.

"Fakeaction Beach" och "de professionella latmaskarna" kommer vara på plats på Centralstationen i Stockholm fram till den 4 februari.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TUI

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.