Kampanjer
Trygg-Hansa undersöker baksidan av sociala medier
Publicerad: 12 oktober 2017, 11:00
Trygg-Hansa presenterar ny tjänst tillsammans med Perfect Fools. Se kampanjfilmen här.
Ämnen i artikeln:
KampanjTrygg-Hansas Insynstestet är ett digitalt test där man kan kolla hur stor insyn andra har på ett Facebook-konto. Tjänsten är en del av företagets kommunikationskoncept som bygger på att minska svenskars vardagsoro.
– Vi fortsätter att jobba med insikter kring oro och hur vi hjälpa till att minska den. Nu är det den tiden på året då många reser och oroar sig för inbrott, därför har vi skapat ett enkelt test där du kan kolla “insynen” på Facebook och vad du kan göra för att minska den, säger Emma Brandt Johnsson, marknadschef på Trygg-Hansa, i ett pressmeddelande.
Nya kampanjen är tredje delen Trygg-Hansas koncept efter bland annat "Minnesmolnet" som rullades ut tidigare i år. Perfect Fools ligger bakom reklamkonceptet.
– Insynstestet är ytterligare ett exempel på hur vi tillsammans med Trygg-Hansa jobbar med att stilla svenskars oro med information eller tjänste- och produktutveckling. En bra försäkring stillar oro, men vi och Trygg-Hansa tycker att ett modernt försäkringsbolag kan göra så mycket mer genom nya lättanvända digitala lösningar, kommenterar Klas Lusth, executive creative director på Perfect Fools.
Insynstestet, som görs via Facebook, presenterades under gårdagen. Kampanjen kommer synas digitalt i trygg-Hansas sociala kanaler.
Se kampanjfilmen nedan.