Trygg-Hansa släpper livbojsjägar-app

2011-06-22 14:21  

Cirka 80 000 av Trygg-Hansas livbojar finns utplacerade i Sverige. Nu vill försäkringsbolaget att svenskarna, med förenade krafter, ska fotografera dem alla.

Genom att ladda ner Trygg-Hansas applikation Livbojsjakten kan man fotografera livbojarna som finns utplacerade runt om i landet, och sedan ”checka” in dem via Facebook. 

– Vi har skänkt bort fler än 200 000 livbojar sedan starten 1954, till kommuner och båtsällskap, men vi har egentligen ingen aning var de sätts upp någonstans. Inte heller i vilket skick de är eller om de måste bytas ut. På det här sättet får vi reda på båda sakerna och kan se till att alla bojar håller standard och kan fylla sin funktion att rädda liv, säger Johan Eriksson, ansvarig för sociala medier på Trygg-Hansa.

Tävlingen startar den 1 juli och pågår hela sommaren. Den person som har checkat in flest bojar i slutet av juli respektive augusti vinner en fri hyrbil under en månad, en cykel och en entrébiljett för hela familjen till Kolmården – eller en personlig livboj.

Den person som checkat in allra flest bojar under hela kampanjperioden som sträcker sig till slutet av augusti vinner en värdecheck på 30 000 kronor till någon av Skistars anläggningar.

För att marknadsföra kampanjen kommer Trygg-Hansa att göra en integrerad kampanj som startar nästa fredag med annonser på Facebook.

– Sedan går vi vidare med annonser i Aftonbladets mobil, aktiviteter i sociala medier och slutligen pr. Pr-aktiviteterna kommer bestå av information om vikten av livräddnings- och simkunskaper.

Henrik Widell

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt