Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Triumf om Volvo-podden: "Fick nypa mig i armen"

Publicerad: 9 Februari 2017, 07:25
Uppdaterad: 9 Februari 2017, 10:34

Kristoffer Triumf ligger bakom intervjupodden Värvet med över 192 000 lyssnare. Foto:Janne Naess

För Dagens Media berättar Kristoffer Triumf om samarbetet med Volvo Cars och varför han tackade ja.


Ämnen i artikeln:

Volvo CarsKristoffer Triumf

I går berättade Dagens Media om poddsamarbetet mellan Kristoffer Triumf och Volvo Cars.

I en serie i fyra delar som består av filmer och podcasts träffar Kristoffer Triumf fyra olika personer som sett till att få tid över till det de brinner för. Samarbetet är en del i Volvo Cars senaste kampanjkoncept som bygger på zenfilosofen Alan Watts, kända tal "Live Fully Now".

Hur kommer det sig att du tackade ja till samarbetet?

– Jag blir generellt otroligt glad när någon vill göra samarbeten med mig men när Volvo, som kanske är Sveriges mest älskade varumärke, vill göra det är det särskilt roligt. När det sedan handlar om intervjuer som jag på något sätt bottnar i, då tackar jag givetvis ja, säger Kristoffer Triumf till Dagens Media och fortsätter:

– Men det var inte bara för att jag kände mig smickrad utan för att jag fick vara med om något som var extremt roligt och utvecklande också.

Han har bland annat fått träffa Alan Watts son, Mark Watts, och Louise Österberg som bestämde sig för att göra 365 äventyr på ett år.

– Intervjuer är mitt yrke men också min passion, jag fick flera gånger nypa mig i armen under resans gång.

Vad har samarbetet gett dig?

–  Det har väckt mycket tankar som ligger till grund för hela kampanjen. Det kan låta köpt kanske men jag var på roadtrip i Kalifornien med min flickvän och lyssnade på Alan Watts föreläsningar i bilen och vi diskuterade mycket kring vilken vettig filosofi det ändå är.

Hur tänker du generellt kring podd-samarbeten med varumärken?

– Jag kommer från början från Nöjesguiden och där var det väldigt viktigt att skilja på redaktionella och kommersiella samarbeten och den tanken har jag haft med mig in i Värvet. Att göra samarbeten utanför Värvet är en annan sak. Jag tror inte någon programledare hade tackat nej till ett sådant här erbjudande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Volvo CarsKristoffer Triumf

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.