Triumf och Volvo i poddsamarbete

Kristoffer Triumf om Volvo-samarbetet: "Jag tror inte någon programledare hade tackat nej". Foto: Skärmdump från Volvo Cars

I en ny intervjuserie träffar Kristoffer Triumf, som står bakom podcasten Värvet, personer som valt att leva livet till det yttersta. Serien, som fått namnet ”Live Fully Now”, görs ihop med Volvo Cars.

Samarbetet med den populäre profilen beskrivs som en del av företagets kampanj för den nya bilmodellen V90 Cross Country.

Namnet på serien har bilföretaget tagit från ett tal av den brittiske filosofen Alan Watts med samma titel. Talet, från 1959, handlar om hur en ständig strävan mot nya mål hindrar människor från att livet fullt ut i nuet.

– Vi är inte ute efter att uppmana någon till att säga upp sig från sitt arbete eller att bryta med sitt nuvarande liv. Vi vill istället inspirera människor till att omprioritera sin att-göra-lista för att få tid över till att göra det man brinner för; med andra ord hitta en balans mellan arbete och fritid, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige, i ett pressmeddelande.

I serien, som består av filmer och podcasts, träffar Kristoffer Triumf fyra olika personer som frigjort tid för att göra sådant de verkligen brinner för.

Först ut är Alan Watts son, Mark Watts, som berättar om sin pappas livsåskådning, samt Lidingöbon Louise Österberg, som bestämde sig för att göra 365 äventyr på ett år.

Medverkar i serien gör även stjärnkocken Magnus Nilsson och snowboardproffset Tove Holmgren.

Filmerna och poddarna är gjorda av reklambyrån Animal och produktionsbolaget Swim Club (fd Rebels Studios) tillsammans med Kristoffer Triumf.

De första två avsnitten går att hitta här, och här

Publicerad 2017-02-08 12.52Uppdaterad 2017-02-13 07.51

Dela artikeln: