Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Triss fokuserar på snabb vinst

Publicerad: 18 December 2012, 05:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:00

Kings Triss-kampanj "fyra minuter tidigare" blir också lottens nya reklamkoncept.


Ämnen i artikeln:

KingTrissSvenska Spel

I november förra året inleddes samarbetet mellan Svenska Spel och reklambyrån King.

Byrån låg bland annat bakom reklamen där Svenska Spel meddelade att de höjer priset på Triss-lotten, och nu står de också bakom julreklamen som visas i tv och utomhus.

– Vi har nu ett grundkoncept som vi kallar "fyra minuter tidigare". Vi vill lyfta fram och fokusera på att man kan vinna snabbt, här och nu, och att man inte behöver vänta på något resultat, säger Caroline Glansén, marknadschef för nummer och lotter på Svenska Spel till dagensmedia.se.

Kampanjen har varit populär.

– Vi har fått väldigt positiva reaktioner, både vad gäller tv-reklamen och kampanjen utomhus. Den har tagit emot väl, dels internt, men också av konsumenter och våra ombud.

Konceptet med "fyra minuter tidigare" kommer att pågå även under nästa år.

– I och med att Triss är en populär gåva så kommer vi att fokusera på det i kombination med vårt nya koncept. Det är ett enkelt och kul sätt att visa hur snabbt man faktiskt kan vinna.

Sofia Hvenström

Ämnen i artikeln:

KingTrissSvenska Spel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.