Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tre vill göra sin signaturmelodi så mycket bättre

Publicerad: 25 november 2011, 13:57
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

Tre har sjösatt en kampanj på temat "Så mycket bättre", med en tävling där deltagare får försöka göra mobiloperatörens signaturmelodi bättre.


Ämnen i artikeln:

TreSå mycket bättreTV4

Tre är huvudsponsor för TV4:s storstasning "Så mycket bättre". Som en del i sin kampanj kring programmet så har mobiloperatören sjösatt en tävling på sin portal där deltagare kan ladda upp sin egen version av Tres signaturmelodi, som andra besökare sedan kan rösta på.

Vinnaren får en mobiltelefon och ett års fri telefoni, men även exponering på företagets portal och webb.

Föra att uppmärksamma tävlingen har företaget gjort ett antal reklamfilmer, där tittaren får följa olika personer som just gör en egen version av signaturmelodin.

– Kampanjen har ju en tydlig koppling till programmet "Så mycket bättre", som är ett fantastiskt program. Vi uppmanar hela Svenska folket att göra sin version på vår melodi och filmerna ska inspirera till det, säger Gina Azaric, marknadschef för privatkunder på Tre, till dagensmedia.se.

Vad har ni fått för reaktioner på kampanjen än så länge?

–Vi har fått otroligt positiva reaktioner och det märks också på bidragen. Vi märker av ett stort engagemang, det har kommit in 30 bidrag, men det trillar in fler hela tiden.

Bakom kampanjen står reklambyrån Storåkers och produktionsbyrån Esteban.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TreSå mycket bättreTV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.