Tre vill bota svenskarnas rädsla för utlandssurf – med flipperspel

2015-07-21 14:24  

Tre visar att mobilsurf utomlands inte behöver vara dyrt – med hjälp av ett flipperspel.

Det finns en uppfattning om att surf utomlands är dyrt, varpå många svenskar stänger av roaming-funktionen när de reser till andra länder. Det vill mobiloperatören Tre ändra på med sin nya kampanj.

Tillsammans med reklambyrån Abby Norm och pr-byrån Priest PR har de tagit fram ett speciellt flipperspel på Arlanda flygplats som ska visa att roaming varken är farligt eller dyrt.

– Flipperspelet är ett lekfullt sätt att tackla en hög och svårforcerad informationsbarriär, som förhoppningsvis ska göra målgruppen lite mer mottaglig för information kring utlandssurf, säger Kamran Alemdar, pr- och informationschef på Tre, i ett pressmeddelande.

Poängvisaren i det ombyggda flipperspelet visar på en stor datamängd och vid träffar i spelet dras det av kilobyte. Så länge det finns en pott kvar kan användaren fortsätta spela.

Kampanjen pågår under hela juli och kompletteras med en informationsmonter på flygplatsen.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt