Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Tre vill bota svenskarnas rädsla för utlandssurf – med flipperspel

Tre visar att mobilsurf utomlands inte behöver vara dyrt – med hjälp av ett flipperspel.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 21 Juli 2015, 12:24
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:55

Ämnen i artikeln:

TreAbby Norm

Det finns en uppfattning om att surf utomlands är dyrt, varpå många svenskar stänger av roaming-funktionen när de reser till andra länder. Det vill mobiloperatören Tre ändra på med sin nya kampanj.

Tillsammans med reklambyrån Abby Norm och pr-byrån Priest PR har de tagit fram ett speciellt flipperspel på Arlanda flygplats som ska visa att roaming varken är farligt eller dyrt.

– Flipperspelet är ett lekfullt sätt att tackla en hög och svårforcerad informationsbarriär, som förhoppningsvis ska göra målgruppen lite mer mottaglig för information kring utlandssurf, säger Kamran Alemdar, pr- och informationschef på Tre, i ett pressmeddelande.

Poängvisaren i det ombyggda flipperspelet visar på en stor datamängd och vid träffar i spelet dras det av kilobyte. Så länge det finns en pott kvar kan användaren fortsätta spela.

Kampanjen pågår under hela juli och kompletteras med en informationsmonter på flygplatsen.

Ämnen i artikeln:

TreAbby Norm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.