Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Tre vill bota svenskarnas rädsla för utlandssurf – med flipperspel

Publicerad: 21 Juli 2015, 12:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:55

Tre visar att mobilsurf utomlands inte behöver vara dyrt – med hjälp av ett flipperspel.


Ämnen i artikeln:

TreAbby Norm

Det finns en uppfattning om att surf utomlands är dyrt, varpå många svenskar stänger av roaming-funktionen när de reser till andra länder. Det vill mobiloperatören Tre ändra på med sin nya kampanj.

Tillsammans med reklambyrån Abby Norm och pr-byrån Priest PR har de tagit fram ett speciellt flipperspel på Arlanda flygplats som ska visa att roaming varken är farligt eller dyrt.

– Flipperspelet är ett lekfullt sätt att tackla en hög och svårforcerad informationsbarriär, som förhoppningsvis ska göra målgruppen lite mer mottaglig för information kring utlandssurf, säger Kamran Alemdar, pr- och informationschef på Tre, i ett pressmeddelande.

Poängvisaren i det ombyggda flipperspelet visar på en stor datamängd och vid träffar i spelet dras det av kilobyte. Så länge det finns en pott kvar kan användaren fortsätta spela.

Kampanjen pågår under hela juli och kompletteras med en informationsmonter på flygplatsen.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TreAbby Norm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev