Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tre testar tv för b2b

Publicerad: 15 September 2009, 04:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Tv och radio är för första gången med i medievalet när Tre kommunicerar med andra företag. Se filmen på Dagensmedia.se.


Tre rullade tidigare i höst ut sin kampanj ”Telefonjack? Nej tack”, med budskapet att konsumenterna borde slopa fast telefoni och bara använda mobiltelefonen.

Från och med denna vecka vänder sig företaget även till företagskunderna.

– Vi vill berätta att det finns grova pengar att tjäna för företagen genom att byta från fasta till mobila växlar, säger Kalle Eliasson, marknadschef för Tre Företag.

Målgruppen är små och medelstora företag i Sverige. Kampanjen pågår i två månader och medievalet omfattar tv, radio, webb och print.

Det är första gången som Tre använder sig av tv i b2b-kommunikation.

– Vi vill nå ut bredare och även få med det emotionella på ett annat sätt, säger Kalle Eliasson.

Filmen går i TV3, TV6, Kanal 5, TV8, Kanal 9 och Discovery. Kampanjen är framtagen av Scholz & Friends. Mindshare är mediebyrå.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.