Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tre svenska kampanjer favorittippas

Publicerad: 14 Juni 2016, 07:06
Uppdaterad: 14 Juni 2016, 11:53

CANNES LIONS 2016. Contagious listar sina favoriter inför Cannes Lions och tre svenska kampanjer är med på listan.


Ämnen i artikeln:

KampanjCannes Lions

"Överbliven" är vad du i Kina kallas om du nått de senare tjugoårsåldern utan att ha blivit gift. För att skapa en debatt om saken har kosmetikamärket SK-II valt att ändra på traditionen. Det är Forsman & Bodenfors som står bakom filmen "Marriage market takeover" som visar hur varumärket tar över den berömda äktenskapsmarknaden i Shanghai Folkets Park. Istället använde de marknaden för att visa olika typer av annonser – bilder av starka, ensamstående kvinnor som stolt visar upp sin självständighet. 

Den andra svenska kampanjen som listats av Contagious är "The house of clicks" skapad av Prime PR för Hemnet. I projektet förvandlas data från 200 miljoner klick på 86.000 hemannonser till ett hus i 3-D – med andra ord "Sveriges mest eftertraktade hus".

Hemnet

 

Den tredje kampanjen att bli favorittippad är "The Swedish number" som är framtaget av byrån Ingo tillsammans med pr-byrån Cohn & Wolfe Stockholm och Grey NY för Svenska Turisföreningens del. Att USAs president Barack Obama nämnt kampanjen är anledning nog för att kampanjen ska vinna pris, menar Contagious.

Swedish number

 

Se hela listan här.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

KampanjCannes Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.