Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Tre kniper Huaweis reklamprofil

Publicerad: 16 Oktober 2017, 08:57
Uppdaterad: 16 Oktober 2017, 09:06

"Så mycket bättre"-one piece, får och pressbild från programmet – i Tres nya reklamfilm driver operatören med att Danny Saucedo lever kvar i TV4-programmet.

I kampanjfilmerna driver Tre med att Danny Saucedo inte lyckats gå vidare från TV4:s "Så mycket bättre".


Ämnen i artikeln:

TreDanny Saucedo

Artisten Danny Saucedo som under våren varit ansiktet utåt för Huaweis kampanj "The Perfect Portrait", frontar nu istället operatören Tres nya reklamfilmer.

Tre är sponsor av årets omgång av TV4:s "Så mycket bättre" som har premiär i helgen och i reklamfilmerna driver man med att Danny Saucedo ännu inte gått vidare från sitt deltagande i programmet.

– Vi ville skapa en kampanj som sticker ut, driver liking och förhoppningsvis underhåller reklamtrötta svenskar. Danny har visat upp en härlig självdistans och humor under processen, som vi tror kommer att tilltala vår målgrupp, säger Tres marknadschef Victoria Appelqvist, i ett pressmeddelande.

Bakom konceptet ligger Tres inhousebyrå och kampanjen kommer pågå under sju veckor framöver i både tv, digitalt, print och socialt. Som del i kampanjen kommer även Danny Saucedo ge årets deltagare av "Så mycket bättre", sina bästa tips via Facebook och Instagram.

– Det känns som att vi har hittat en spännande balans i vårt uttryck – hur vi kombinerar Dannys följetång med de kommersiella budskapen som fri surf på musikstreaming och hur vi lyfter attraktiva erbjudanden varje vecka under kampanjperioden, säger Kristian Lundman, byråchef för Tres inhousebyrå, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TreDanny Saucedo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.