Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Tre kampanjar för fri musik

Publicerad: 31 Augusti 2015, 05:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:53

Tre slopar streamingkostnaden för musik.


Ämnen i artikeln:

TreÅkestam Holst

I förra veckan kunde Dagens Media berätta om mobiloperatören Tres nya kommunikationsplattform ”Nu släpper vi musiken fri”.

Då ville dock inte marknadschefen Gina Azaric avslöja vad det innebär.

– Det kommer en förklaring längre fram kring det, det kommer att bli tydligt, sade hon tidigare till Dagens Media.

Nu står det klart att det innebär att Tre slopar surfavgiften för sina kunder för musiktjänsterna Spotify, Deezer och Tidal. Det är ett led i en relansering av varumärket.

– Efter att ha tittat på svenskars underhållningsvanor och vad som är viktigt i folks liv tog vi beslutet att införa fri musikstreaming för alla våra kunder. Musik är en del av vårt dna och något som sprider glädje och gör tillvaron lite roligare för väldigt många oavsett ålder, säger Nicholas Högberg, vd på Tre Sverige, i ett pressmeddelande.

En reklamfilm rullar just nu på Youtube, där tittarna kan se en mängd olika personer dansa loss. Kampanjen ska även gå utomhus och i print.

Bakom kampanjen står Åkestam Holst.

LÄS ÄVEN:

Tre bakom spontankonsert med Måns Zelmerlöw

Arbetsgrupp

Åkestam Holst

Desiré Engström & Filip Laurent, copy

Eva Wallmark & Johan Landin, AD

Jerker Winther, head of planning

Simon Stefansson, planner

Anna Lundeborg, digital strateg

Tom Hedström, projektledare

Frida Detter & Anna Svensson, produktionsledare

Lina Stenberg, byråproducent

Nisse Axman, motion design

Elias Awada, original

 

Film

Produktionsbolag: Indio

Joanna Nordahl & Adam Berg, regi

Johan Lindström, producent

Macke Bergkvist, music supervisor

Marshall Street editors, offline

Chimney Pot, post production

 

Foto: Peter Gehrke (Adamsky)

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TreÅkestam Holst

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.