Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tre jublar över lyckad storsatsning

Publicerad: 28 Maj 2015, 07:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:00

Tre Företags storslagna reklamfilm "True Love" lockar besökarna till sajten.


Ämnen i artikeln:

Ingo

Det har gått en dryg månad sedan Tre Företag lanserade sin mest påkostade reklamkampanj någonsin, den 90 sekunder långa "True Love" som visar en kärlekshistoria med kommunikationsutmaningar.

Filmen, som är gjord av reklambyrån Ingo tillsammans med produktionsbolaget Stink London, har sedan premiären visats en miljon gånger på Youtube, och har totalt setts omkring 1,5 miljoner gånger på nätet. Dessutom har antalet besök på Tre Företags hemsida fördubblats sedan kampanjen startade.

Kalle Eliasson, marknadschef på Tre Företag, är mycket nöjd med mottagandet.

- Det är en jätteframgång för oss. Vi har aldrig haft så mycket besök på vår hemsida och så mycket positiva kommentarer tidigare. Vi ser redan att den förändrat bilden av Tre Företag, men samtidigt drar den hela varumärket med sig, säger han.

Mätningar visar att fler än 86 procent av tittarna väljer att se klart hela filmen, och att de flesta har sett den flera gånger.

- Det är intressant att man kan nå såpass höga siffror utan att köpa en kändis eller känd musik. Det visar att man kommer långt med välproducerat innehåll, säger Ingos cd Björn Ståhl.

LÄS ÄVEN:

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ingo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.