Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Tre bakom spontankonsert med Måns Zelmerlöw

Publicerad: 27 Augusti 2015, 11:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:53

Mobiloperatören Tre ligger bakom konserten som Måns Zelmerlöw höll i Malmö igår.


Ämnen i artikeln:

TrePassion Lab

Det var vid lunchtid igår som Måns Zelmerlöw oväntat dök upp på Lilla Torg i Malmö, där han höll en konsert. Samtidigt intog Sabina Ddumba Götgatsbacken i Stockholm helt oannonserat.

Bakom konserterna står mobiloperatören Tre.

Det hela är en del av en varumärkeskampanj kallad ”Stage 3” – en musiksatsning från Tre. Budskapet lyder ”Nu släpps musiken fri!”.

– Vi har hållit på med musik länge och haft flera olika musiktjänster. Nu lanserar vi ”Stage 3” som vi kallar för en mobil musikscen. Det är en långsiktig satsning där vi kommer att samarbeta med olika artister varje år, säger säger Gina Azaric, marknadschef för Tre konsument.

Vad menar ni med ”Nu släpps musiken fri!”?

– Det kommer en förklaring längre fram kring det, det kommer att bli tydligt.

Navet i plattformen är en kampanjsajt, som går upp idag. Via den och sociala medier ska publiken kunna påverka var och hur spelningarna tar form.

– Det här är ett sätt att leverera unikt innehåll och ge publiken en chans att vara en del av artisternas liv. Vi konsumerar mycket musik i mobilen och delar den på sociala medier så det här är en naturlig matchning för oss.

Ett tredje artistsamarbete ska avslöjas i oktober.

Bakom kampanjen och den nya plattformen står kommunikationsbyrån Passion Lab.

– Vi tror som byrå på att tillsammans med Tre verkligen göra något som är på riktigt och bevisföra vad Tre står för och kommer att stå för. Vi vill tillföra något till målgruppen och inte ställa varumärket emellan målgruppen och musiken, säger Niklas Turner Olovzon, kreativ chef och grundare av Passion Lab.

Enligt honom krävs det en modig kund för den här typen av aktivitet.

– Det krävs ett visst mod för att bjuda på spelningar utan att exempelvis ha sin logotyp synlig. Det gäller att lita på att människor i slutändan ändå förstår vem som delar med sig av upplevelsen.

Arbetsgrupp Passion Lab

Susanne Zabrodsky, Kundansvarig projektledare

Niklas Turner Olovzon, Creative Director

Josefine Hådell, PR-strateg och copy

Per Berthels, Art Director

Andreas Asplund, Planner

Christofer Wikmark, Terese Hansén och Staffan Bohman, Produktionsledare.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TrePassion Lab

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.