Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Travförbund byter logga

Publicerad: 14 september 2010, 05:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39

STC byter grafisk profil för att bli tydligare.


STC heter nu Svensk Travsport och har en ny logotyp. Förändringen är ett led i travförbundets önskan att bli tydligare och modernare i sin kommunikation.

- Det är en helhetsgrej som handlar om att göra ett varumärkesarbete, göra om vårt uttryck. Vi bestämde oss för att döpa om oss till Svensk Travsport, som kändes fräschare och mer modernt, säger Mats Fransson, informationschef på Svensk Travsport.

Han menar att den nya grafiska profilen är mer omfattande för hela travsporten.

- Vi är ett nationellt förbund och det känns bättre att ha en gul och blå logotyp, i stället för den gamla gröna som inte sa någonting. Man ser att det är svenskt, och har med travsport att göra, säger han.

Runt månadsskiftet november-december planerar de även att lansera en ny sajt.

Mats Fransson berättar att den gamla sajten, trots att delar av den är omtyckt och bra, är gammalmodig och svår att jobba med. Den nya loggan har tagits fram av designbyrån Bror Rudi.

Vilken logga funkar bäst? Rösta i spalten till höger.

Ardalan Samimi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev