Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 13 januari 2014, 12:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51
När Friskis&Svettis nu rullat igång sin stora januarikampanj är kampen om nyårslöftena igång på allvar.
Ämnen i artikeln:
SatsUnder slutet av förra året drog träningskedjan Sats igång kampanjen "Ny start", som bygger på att ett åtta veckors träningsprogram ska ge resultat, i andra fall får kunden tillbaka de 2000 kronor som programmet kostar.
– Vi drog igång i externa kanaler redan 27 december, utomhus körde vi igång trettonhelgen. "Ny start"-kampanjen kör vi både i Sverige, Finland och Norge, säger Eva Lundström, nordisk marknadschef på Sats, till Dagens Media.
Kampanjen är framtagen av den kommunikationsbyrån Isobar i Norge.
– Då den norska marknaden är både viktig och utmanande för oss har vi valt en norsk huvudbyrå för hela Norden, vilket fungerar bra. För denna kampanj har vi ett nordisk huvudbudskap för att hålla ihop varumärket, samtidigt som vi kör regionala budskap i alla stora städer. I Sverige är det Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås. I de större städerna kör vi en hel del superboards vilket vi tycker funkar med både budskap och grafik, säger Eva Lundström.
Och nu kontrar alltså Friskis&Svettis med glass och hamburgare, en kampanj som reklambyrån Volt tagit fram.
– De flesta vet att Friskis&Svettis är en träningsaktör så vi känner inget behov av att visa stereotypa bilder av folk som tränar, säger Fredrik Cabré, varumärkeskommunikatör på Friskis&Svettis Stockholm, i ett pressmeddelande.
Kampanjen - som pågår till den 26 januari - visas utomhus i Stockholm, samt i tidningarna Mitt i och Metro. På nationell nivå är Åkestam.Holst träningskedjans reklambyrå och samarbetspartner.
Copy: Petter Nylind
Art Director: Jörgen Berglund
Operativ projektledare: Louise Wallgren
Originalare: Åsa Stjärnquist
Foto/retusch: bsmart
Simon Andrén
Ämnen i artikeln:
Sats