Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Toyotas udda service

Personer som lämnade in sina Toyta Aygos till bilverkstaden blev upprörda när de fick höra om allt som hade ändrats.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 20 Maj 2015, 07:54
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:01

Ämnen i artikeln:

ToyotaSaatchi Saatchi

Den nya kampanjen för Toytas Aygo x-wave spelas in med dold kamera. Komikern Adeel Faqih klär ut sig till servicetekniker och erbjuder en udda bilservice. De personer som har lämnat in sina äldre Aygos till verkstaden får höra om allt som har blivit utbytt på bilen.

Bakom kampanjen står Saatchi & Saatchi

– Nu när den nya varianten kom så fanns det ingen budget för en stor lansering i Sverige med internationellt material. Därför var vi tvungna att göra en lokal grej och det här är ett bra sätt att visa upp förändringarna på, säger Erik Wingfors, copywriter på Saatchi & Saatchi, till Dagens Media och fortsätter:

– När man kommer till en bilservice vill man få så lite som möjligt gjort. Därför undrade vi vad som händer om man tar in dem och berättar om alla förändringar utifrån ett serviceprotokoll. Folk lackade ju.

Filmen är producerad av Indio.

Ämnen i artikeln:

ToyotaSaatchi Saatchi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.