Toyotas udda service

Personer som lämnade in sina Toyta Aygos till bilverkstaden blev upprörda när de fick höra om allt som hade ändrats.

Den nya kampanjen för Toytas Aygo x-wave spelas in med dold kamera. Komikern Adeel Faqih klär ut sig till servicetekniker och erbjuder en udda bilservice. De personer som har lämnat in sina äldre Aygos till verkstaden får höra om allt som har blivit utbytt på bilen.

Bakom kampanjen står Saatchi & Saatchi

– Nu när den nya varianten kom så fanns det ingen budget för en stor lansering i Sverige med internationellt material. Därför var vi tvungna att göra en lokal grej och det här är ett bra sätt att visa upp förändringarna på, säger Erik Wingfors, copywriter på Saatchi & Saatchi, till Dagens Media och fortsätter:

– När man kommer till en bilservice vill man få så lite som möjligt gjort. Därför undrade vi vad som händer om man tar in dem och berättar om alla förändringar utifrån ett serviceprotokoll. Folk lackade ju.

Filmen är producerad av Indio.

Publicerad 2015-05-20 07.54Uppdaterad 2015-12-06 12.01

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: