Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 29 Augusti 2013, 04:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:36
Tuggummitillverkaren Toy tar hjälp av Alex Schulman för att hänga ut Sveriges mest "likektörstande" person.
Ämnen i artikeln:
CloettaBrukar du ofta lägga upp bilder eller inlägg i sociala medier i hopp om att få likes eller retweets? Då riskerar du kanske att hängas ut i Toys nya reklamkampanj.
Med hjälp av Alex Schulman, som själv blivit bekräftelsebehovets ansikte utåt, bland annat genom showen "Älska mig", söker man nu Sveriges mest liketörstande person.
Deltar gör man genom att ta en skärmdump på sitt eget eller någon annans bekräftelsesökande inlägg i sociala medier och posta det på kampanjsajten.
Att Cloetta som äger Toy är medveten om uthängnings-problematiken framgår i den finstilta texten i tävlingsreglerna:
"Om bilden innehåller material från 3:e part måste denna part ha godkänt användning av bild i denna kampanj och enligt kampanjens regler".
Hur man säkerställer att reglerna efterföljs framgår däremot inte.
Bland de nominerade på kampanjsajten finns bland andra programledarna Martin Björk och Peter Siepen.
UPPDATERING – efter kritik plockar Toy ner bilderna:
Helen Preutz
Ämnen i artikeln:
Cloetta