Kampanjer
Tove Styrke frontar Scorett
Publicerad: 12 september 2017, 12:20
Uppdaterad: 12 september 2017, 12:31
Tove Styrke. Foto: Daniel Stigfelt
Tove Styrke blir ansiktet utåt för skokedjans nya höstkollektion.
Ämnen i artikeln:
ScorettI september lanserar Scorett en skokollektion inspirerad av artisten Tove Styrke och andra "starka, unika och målmedvetna kvinnor" i fokus. Ledorden för kampanjen är "rendy", "edgy" och "female power".
– Tove har en sådan utstrålning och är en bra förebild för tjejer. Hon matchar väl med vårt varumärke och med kollektionen som påvisar ”edge” och att man ska våga, säger Susanne Hansson, varumärkesansvarig för Scorett, till Dagens Media.
Vilken målgrupp vänder sig kampanjen och kollektionen till?
– Vi tycker att vem som helst kan bära alla skor. Det är inte åldersbaserat egentligen utan handlar mer om en känsla som man vill förmedla.
Scorett har tidigare använt sig av kända profiler så som Näääk och ”Salong betong-Danne”. Även bloggaren Kenza Zouiten Subosic och Johan Elmander har varit ansiktet utåt för Scoretts höstkampanjer för ett par år sedan.
– Det handlar om att vi vill hitta intressanta personer som passar för våra varumärken.
Tove Styrke har även varit ansiktet utåt för mobilvarumärket Huawei tillsammans med rapparen Petter.