Tove Lo ska få oss att lyssna till vår inre röst

2018-09-14 08:33  

Urbanears tar hjälp av artisten Tove Lo för att ge liv åt kampanjbudskapet "Listen to yourself".

I veckan lanserade Urbanears sin kampanj "Listen to yourself", som beskrivs som ett nytt varumärkesinitiativ "för kreativa själar som lyssnar till sin inre röst och låter den vägleda dem".

Urbanears är ett livsstilsvarumärke som grundades 2009, och jobbar för att göra hörlurarna till en modeaccessoar.

I samarbete med olika kreatörer, där svenska artisten Tove Lo är först ut, ska Urbanears nu erbjuda produkter som fungerar som en "tom duk" för kreativa personer, där de kan uttrycka sig själva genom att skapa en egen design.

Tove Lo har skapat ett personligt sortiment av Urbanears-produkter, bland annat Plattan 2 Bluetooth, Stammen och Baggen, som ska ge liv åt budskapet "Listen to yourself".

– För mig handlar kampanjen om att våga lyssnar till sin magkänsla. Jag tror att de flesta av oss ägnar för mycket tid åt att lyssna utåt – "vad ska folk säga?". Grejen är att du aldrig kommer att känna dig hel genom andra människor bekräftelse, säger Tove Lo i ett pressmeddelande.

Ida Holmen, global pr-chef på Urbanears, kommenterar:

– Tove-Lo är den perfekta artisten för att sparka igång en kampanj som uppmanar till egna uttryck. Urbanears och Tove-Lo har inte bara samma födelseort, utan hon sjunger också ofta i sina låtar om att inte be om ursäkt för den man är och de man känner, vilket är grundläggande budskapet i kampanjen.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt