Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Total dominans för Forsman & Bodenfors

Publicerad: 16 december 2014, 22:00
Uppdaterad: 10 december 2015, 09:03

2014 var året då Forsman & Bodenfors fullkomligt dominerade reklamtävlingarna med ”The Epic Split”.


I november förra året släpptes filmen som skulle bli starten för reklambyrån Forsman & Bodenfors bästa år någonsin sett till internationella vinster. ”The Epic Split” var den avslutande filmen i serien ”Live Test Series” för Volvo Lastvagnar och blev snabbt en viral succé.

Under Cannes Lions i somras tog Forsman & Bodenfors hem 2 Grand Prix och totalt 19 lejon. Enligt analysbrevet Indikat har Forsman & Bodenfors vunnit dubbelt så många internationella priser under 2014 som under något tidigare år.

Byrån förklarar framgångarna med sitt kollektiva arbetssätt. Hierarkier och intern konkurrens har skalats bort.

Framgångsåret avslutades under Eurobest i Helsingfors nyligen när byrån utsågs till bästa oberoende byrå och tilldelades ett Grand Prix.

Nu har Forsman & Bodenfors siktet inställt på fler internationella uppdrag.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev