Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 10 December 2013, 06:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:54
Upplands lokaltrafik drar igång en julkampanj signerad reklambyrån Zellout.
Ämnen i artikeln:
ZelloutKampanjen är en uppföljning på UL:s tidigare kampanj ”Allt på ett kort", som lanserade de nya UL-korten. Den kampanjen sågs av 89 procent av invånarna i Uppsala län och 70 procent av dem som såg reklamfilmen tyckte att den var bra eller mycket bra, enligt Zellout.
Uppföljningen ska påminna och uppmuntra invånarna i Uppsala län att ge bort ett kort till någon som behöver åka mer buss och tåg.
Kampanjen går bland annat i TV4 Uppland, Upsala Nya Tidning, utomhus och i sociala medier.
Reklamfilmen visar hur UL-kortet tillverkas i bästa ”tomteverkstaden”-stil.
UL
Marknadschef: Angelique Prinz Blix
Marknadsassistent: Malena Stenson
Zellout
AD: Hugo Ekström
Copy: Joakim Leo
Projekt: Josefine Pettersson
Varumärkesstrateg: Mats Dafnäs
Produktionsbolag: Filmic Art
Sociala medier: Salgado Kommunikation
Ämnen i artikeln:
Zellout