Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Tomteverkstad i UL:s julkampanj

Publicerad: 10 December 2013, 06:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:54

Upplands lokaltrafik drar igång en julkampanj signerad reklambyrån Zellout.


Ämnen i artikeln:

Zellout

Kampanjen är en uppföljning på UL:s tidigare kampanj ”Allt på ett kort", som lanserade de nya UL-korten. Den kampanjen sågs av 89 procent av invånarna i Uppsala län och 70 procent av dem som såg reklamfilmen tyckte att den var bra eller mycket bra, enligt Zellout.

Uppföljningen ska påminna och uppmuntra invånarna i Uppsala län att ge bort ett kort till någon som behöver åka mer buss och tåg.

Kampanjen går bland annat i TV4 Uppland, Upsala Nya Tidning, utomhus och i sociala medier.

Reklamfilmen visar hur UL-kortet tillverkas i bästa ”tomteverkstaden”-stil.

Arbetsgrupp

UL

Marknadschef: Angelique Prinz Blix

Marknadsassistent: Malena Stenson

 

Zellout

AD: Hugo Ekström

Copy: Joakim Leo

Projekt: Josefine Pettersson

Varumärkesstrateg: Mats Dafnäs

 

Produktionsbolag: Filmic Art

Sociala medier: Salgado Kommunikation

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Zellout

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.