Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tjejjour sätter upp bordell i Almedalen

Publicerad: 5 Juli 2010, 07:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:45

Järfälla Tjejjour i kampanj mot sexköp.


Ämnen i artikeln:

Almedalen 2010

Järfälla Tjejjour är en av hundratals organisationer som är på plats i Almedalen för att försöka påverka beslutsfattare och visa upp sig för medierna.

Organisationen har nu, tillsammans med byråernas GyroHSR och Spotlight PR, satt upp en "bordell", i närheten av Almedalens hjärta, Donners Plats.

– Hade vi inte haft en sexköplag hade vi antagligen haft en bordell på riktigt i Visby under Almedalsveckan. Genom att sätta upp en bordell mitt i Visby med information om prostitutionens baksida vill vi väcka debatt och bidra till att förändra attityden till sexhandel, säger Zandra Lundgren på Tjejjouren i Järfälla, i ett pressmeddelande.

Förutom aktiviteter i Almedalen syns kampanjen på webben och i dagspress.

Arbetsgrupp på GyroHSR

Christina Gillberg, projektledare

Olle Svensson, planner

Mats Wallin och Lina Mehlqvist, art director Mats Gardmo, copywriter Tomas Kindberg, original Henrik Nordgren, produktionsledare Emanuel Lantz, digital director Stefan Wallin, digital manager

Arbetsgrupp på Spotlight

Axel Lagerbielke, projektledare

Elsa Hök, konsult

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

Almedalen 2010

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.