Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Titanlejon till Ikea Showroom

Publicerad: 28 Juni 2010, 06:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:45

Forsman & Bodenfors vann ett Titanlejon för Facebook-kampanjen Ikea Showroom.


Ämnen i artikeln:

IkeaCannes LionsCannes Lions 2010CannesForsman Bodenfors

Facebook må inte ha gillat Ikea Showroom, som portades från sajten, men titanjuryn i Cannes gillade den desto bättre.

Kampanjen, som även tog guld i Cyber och Direct, gick ut på att tagga Ikeamöbler på Facebook. Anledningen till att Facebook stoppade kampanjen är att la upp en personlig profil, vilket ett företag inte får göra, och att taggningen bryter mot sajtens spamregler.

Grand Prix i Titan gick till Wieden+Kennedy i USA för Nike Livestrong Foundation och till CP+B i USA för Best Buy-kampanjen Twelpforce.

Ester var det enda svenska bidraget till Grand Prix for Good för Lava-kampanjen ”Vart tar 1000 kondomer vägen i sommar?”. Det blev dock inget svenskt pris i kategorin.

Vinnaren blev Abbott Mead Vickers BBDO i USA för antiknivkampanjen ”Choose a different ending” för the Metropolitan Police.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.