Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Tinder hyllar grottmänniskans dejtande

Publicerad: 5 Januari 2018, 09:22
Uppdaterad: 5 Januari 2018, 10:02

Tinder belyser mänsklighetens dejtande från stenåldern fram till nutid i ny animerad reklamfilm.


Ämnen i artikeln:

TinderKampanj

I början av mänsklighetens historia, närmare bestämt på stenåldern, var det okomplicerat att träffa en partner och skapa en kärleksrelation. I alla fall om man ska tro Tinders senaste kampanj.

I den animerade kampanjen beskriver en berättarröst hur man med tidens gång satte upp regler för vem det egentligen är okej att man dejtar. Men genom Tinder så har det återigen blivit möjligt att dejta och träffa vem man vill oberoende av exempelvis kön eller etnicitet.

Någon representant från Tinder har inte velat kommentera kampanjen men produktionsbolaget Buck som har skapar kampanjen säger till Adweek att Tinder kom på idén till konceptet.

– De ville skapa en annons som kastade ett lite annorlunda ljus på Tinder och som mer handlade om att människor förenas. Det handlar mer om denna historia av relationer genom hela mänskligheten, säger Ryan Honey exekutiv cd på Buck, till Adweek.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TinderKampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.