Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Tinder hyllar grottmänniskans dejtande

Tinder belyser mänsklighetens dejtande från stenåldern fram till nutid i ny animerad reklamfilm.


Publicerad 2018-01-05 09:22
Uppdaterad 2018-01-05 10:02

Ämnen i artikeln:

Tinder

Dela artikeln:

I början av mänsklighetens historia, närmare bestämt på stenåldern, var det okomplicerat att träffa en partner och skapa en kärleksrelation. I alla fall om man ska tro Tinders senaste kampanj.

I den animerade kampanjen beskriver en berättarröst hur man med tidens gång satte upp regler för vem det egentligen är okej att man dejtar. Men genom Tinder så har det återigen blivit möjligt att dejta och träffa vem man vill oberoende av exempelvis kön eller etnicitet.

Någon representant från Tinder har inte velat kommentera kampanjen men produktionsbolaget Buck som har skapar kampanjen säger till Adweek att Tinder kom på idén till konceptet.

– De ville skapa en annons som kastade ett lite annorlunda ljus på Tinder och som mer handlade om att människor förenas. Det handlar mer om denna historia av relationer genom hela mänskligheten, säger Ryan Honey exekutiv cd på Buck, till Adweek.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.